Frågor & svar

Hur får jag mina biljetter? Hur får jag mina biljetter?
När får jag mina biljetter? När får jag mina biljetter?
Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"? Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?
Finns det barnbiljetter? Finns det barnbiljetter?
Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter? Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter?
Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter? Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter?
Frågor och synpunkter Frågor och synpunkter

Hur får jag mina biljetter?

Alla biljetter skickas till din e-post adress som ett bifogat PDF-dokument. Dessa vouchers/e-biljetter (e-tickets) ska du skriva ut och ta med på resan, där du ska uppvisa dem vid den angivna mötesplatsen för ditt arrangemang t ex hos vår lokala agent eller vid entrén till evenemanget. Det är mycket viktigt att du noga läser all information som står skrivet på dina vouchers/e-biljetter, om vad som gäller för just ditt arrangemang.
Åter till frågor & svar

När får jag mina biljetter?

Alla biljetter (vouchers/e-biljetter) som inte är "på förfrågan", skickas automatiskt och omgående till din e-post adress efter det att du har slutfört din bokning och betalningen är godkänd. Om dina beställda biljetter är "på förfrågan", så skickas de till din e-post adress så snart vi mottagit en bekräftelse från Florens, vilket normalt sker snabbt, vanligtvis till nästa arbetsdag eller inom 48 timmar.
Åter till frågor & svar

Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?

Till vissa arrangemang, särskilt för evenemang där det ingår middag, behöver vi få beställningen bekräftad från arrangören i Florens. Detta sker normalt mycket snabbt och vanligtvis inom 48 timmar (ej helg eller helgdag). Rent praktiskt skickas dina vouchers/e-biljetter till din e-post adress så snart din bokning "på förfrågan" är bekräftad från Florens och din betalning är godkänd. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad (vanligtvis vid utsålda arrangemang), så skickar vi dig ett e-post meddelande där vi informerar om detta, och om möjligt erbjuder er alternativa datum. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad dras naturligtvis inga pengar från ert kort.
Åter till frågor & svar

Finns det barnbiljetter?

Ja, till många arrangemang och turer finns det barnbiljetter (CHILD). Det är viktigt att ni läser om åldersgränsen för varje enskild biljett typ eftersom åldersgränsen för barnbiljetter (CHILD) kan variera.
Åter till frågor & svar

Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter?

Nej, den/de personer som uppvisar vouchern/e-biljetten vid entrén eller vid den angivna mötesplatsen, är den/de personer som får inträde/tillgång till arrangemanget.
Åter till frågor & svar

Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter?

Biljetter säljs utan återbetalningsgaranti, men kontakta oss via kontaktsidan på vår site om du inte kan använda dina biljetter. Ibland kan vi eller vår leverantör sälja biljetterna vidare till annan kund. Notera att om vi lyckas sälja biljetterna på nytt får du får tillbaka dina biljettutlägg minus våra och vår leverantörs bokningsavgifter.
Åter till frågor & svar

Frågor och synpunkter

Om du har frågor, synpunkter eller eventuella klagomål, vänligen kontakta oss via kontaktsidan på vår site. Notera att synpunkter och/eller klagomål måste framföras inom 14 dagar efter arrangemanget har ägt rum. Om vi får frågor och/eller klagomål efter denna tid kan vi inte garantera att vi kan hjälpa er.
Åter till frågor & svar

 

08-446 808 44 08-446 808 44 E-post E-post


Till kundvagnen